top of page

קוביית רגשות

אפקט הפרפר, זהו רעיון מתוך תיאוריה מדעית שנקראת תיאורית הכאוס הטוענת ששינוי קטן יכול לגרום להשפעה גדולה ומשמעותית במקום אחר. לדוגמא, הפרפר שמניע את הכנפיים, יוצר משב אוויר קטן, שדוחף את האוויר מסביב, אשר ממשיך ויוצר משב רוח גדול יותר וזה ממשיך הלאה עד שנוצרת רוח חזקה במרחק מאוד גדול מהפרפר. הרעיון הוא - ששינוי קטן בחיינו יכול לגרום להשפעה גדולה ומשמעותית.

אפקט הפרפר המחייך בחיי היום יום - אם אתם מחייכים לאדם, או עושים מעשה טוב למען מישהו אחר, השפעתם לטובה על חייהם של שלושה אנשים והם מחייכים או עושים מעשה טוב לעוד שלושה אנשים וכך הלאה. לאחר 20 מפגשים כאלו, החיוך שלכם יגיע ל-6 ביליון אנשים ומדובר רק בחיוך אחד קטן.

יחידה זו מתקיימת סדרה של מפגשים העוסקים בנושא פסיכולוגיה חיובית, המתארת את המסע של האדם לצמיחה אישית והתפתחות חיובית. יחידת הלימוד מספקת לתלמידים ידע וכלים הנדרשים כדי להבין ולפעול בהתאם למגוון המאפיינים הפסיכולוגיים השונים של האדם, ומדגישה כיצד הרגשות החיוביים יכולים לסייע להיות יותר בריאים ולהצליח יותר בחיים. היחידה מציעה כלים ומתודות לפיתוח כישורים חיוביים ולחיזוק יכולות ההתמודדות של האדם עם מצבי חיים שונים.

התלמידים לוקחים חלק אקטיבי בבחירת רגשות חיוביים והרגשות ההופכיים שלהם ומעצבים בתלת מימד קוביית רגשות. קוביה זו מזמנת עבורם בהמשך כלי לביטוי רגשות ושיתוף.


כל הקרדיט מגיע ל-📣📣📣

יחידת לימוד זו פותחה על-ידי דורגאם, גנית, מריאנה, אגי ושירין, כעבודה מסכמת במסגרת קורס מבוא להדפסת תלת ממד בחינוך בפסג"ה חיפה.

לומדים חינוך בעזרת הדפסת תלת ממד

תיאור קצר של הפעילות

התלמידים ישתתפו בסדרת מפגשים העוסקת בנושא פסיכולוגיה חיובית. במסגרת המפגשים יתנסו התלמידים בפעילויות משחק והומור על מנת לזהות את הרגשות המתעוררים אצלם. בסוף הפעילות התלמידים ייצרו בתלת מימד דגם של קוביה אישית להבעת רגשות. הקוביה תהווה כלי להמשך הפעלות עם התלמידים.


נושא

חינוך - פסיכולוגיה חיובית

כיתות

ה' - ו'


רמת קושי

קלה-בינונית


מטרות לימודיות

מטרת על: התלמידים יכירו את טווח הרגשות.


מטרות נוספות:

  • התלמידים ילמדו דרכי התמודדות עם רגשות שליליים.

  • התלמידים יכירו מגוון דרכים להבעת רגשות ושיתוף עם הסביבה.

  • התלמידים יבינו את חשיבות הרווחה הנפשית (well-being).

  • התלמידים יזהו את היכולות שלהם להשפיע באופן חיובי על הסביבה.







bottom of page