top of page

ייצור קופסת תכשיטים


לקראת יום המשפחה, אנו מארחים כאן פוסט בנושא ייצור עצמי של קופסאות תכשיטים:

שמואל כהן, מרכז מגמת תיב"מ בבית ספר תיכון מקיף ברנקו ויס ע"ש אנה פרנק בקיבוץ סאסא ומנהל תכניות חינוכיות בקדימה-מדע משתף אותנו באחת מן הפעילויות שלו עם תלמידי כיתה ח'.

 

במסגרת פיתוח תכנית "להדפיס את החלום", המשלבת מידול וייצור במדפסת תלת מימד המעודדת פיתוח יצירתיות ויזמות, מצורף התרגיל אותו אמורים לעשות התלמידים: לתכן ולייצר קופסת תכשיטים עבור אמא.

בבית הספר יש שתי מדפסות תלת-מימד ואני נפגש עם התלמידים לשעתיים שבועיות. בתחילת השיעור ניתן הסבר על המשימה והפנייה לאתר ולחומרי העשרה. פלטפורמת הטינקרקד היא משותפת לכולם כך שאני רואה בזמן אמת מה הם ממדלים. התלמידים שומרים את התוצרים בתיקיה אישית שלהם הנמצאת ברשת כך שאני יכול להדפיס את התוצר שלהם. חלק גדול מהתוצרים יוצגו בתערוכה שנקיים בחודש פברואר במסגרת ערב אומניות להורים ותלמידים כאחד.

המדפסת אינה העיקר כמובן אלא התהליך הלימודי אותו עוברים התלמידים. כיום השליטה שלהם בפלטפורמת טינקרקאד טובה מאד והם מסוגלים בקלות רבה להציג כמודל תלת ממדי את כל מה שעולה בדמיונם. אני "רק" עושה להם קצת סדר בתהליך הלמידה כדי להביא לידי מיצוי מקסימלי אלמנטים של יצירתיות, יזמות, התלהבות, חשיבה תכנונית, התמודדות עם פתרון בעיות ועוד.

לדוגמאות נוספות - מוזמנים להתחבר כאורחים בתכנית "להדפיס את החלום" .

מוזמנים גם אתם לשתף ולספר על העבודה בכיתה

bottom of page