top of page

תעתועי ראייה - קוביה תלת מימדית


בחודש הקרוב נקדיש את הפוסטים לאשליות אופטיות.

אשליות אופטיות

אשליות אופטיות הן תמונות או דברים שבנויים כך שהם "ירמו" את העין האנושית. כאשר יש ניגוד, בין מה שאנחנו חושבים שאנחנו רואים לבין מה שהוא באמת, אנו חוזים באשליה אופטית, בתעתוע חזותי. אשליה אופטית יכולה לבלבל את המוח בצורות שונות. יש כאלה שמציגות תמונה, שבה למעשה נסתרים מרכיבים נוספים, ההולכים ומתגלים במבט בוחן. אחרות מבלבלות את העין והמוח בהצגת דברים שלא קיימים, על ידי ניצול של חולשות המוח האנושי. יש אשליות גודל, אשליות של תנועה, של עומק, אשליות המשלבות מראות, כאלה שיוצרות בלבול בין תלת מימד לדו-מימד של התמונה, כאלה שמבט בוחן יגלה שמסתתרות בה דמויות שמרכיבות את המראה הראשוני שראינו וכך הלאה.

המידע שנקלט באמצעות העין, מעובד על-ידי המוח, ומייצר פרשנות שמותאמת למציאות, אך אינה תואמת את התמונה האמיתית. אשליות אופטיות מתרחשות משום שהמוח שלנו מנסה לפרש את מה שאנו רואים ולהבין את העולם הסובב אותנו, זוהי "הונאה" של המוח שלנו לראות דברים שאינם קיימים.

למעשה, התגלתה האשליה האופטית כבר ביוון העתיקה. האמנים פרהסיוס וזאוקסיס היו מהראשונים לחקור את הרעיון של אמנות שמטעה את חושינו והם התחרו ביניהם על יצירת אשליות ויזואליות מעולות. העדות הכתובה מספרת על אחד מהם שצייר ענבים באופן כה נאמן למציאות עד שגרמו לציפורים לנסות ולנקרם... השני הזמין את רעו והראה לו ציור מכוסה בווילון. משניסה החבר להרים את הווילון, גילה שהווילון הוא בעצם ווילון מצויר. כך הוא הודה בניצחון יריבו שהצליח להטעות לא רק את הציפורים אלה גם אותו כאמן.

(המידע לקוח מתוך אתר אאוריקה)

קוביה תלת מימדית

האשליה שלפנינו נוצרה על-ידי 3dsage היא אשליית פרספקטיבה. מהתבוננות בזווית הנכונה ניתן להבחין בקובייה, בעוד בזווית אחרת אנו מקבלים אסופה של קווים.

ניתן להבחין באשלייה בצורה הטובה ביותר דרך עדשת מצלמה מהזווית הנכונה, או כאשר אנו עוצמים עין אחת.

הוראות הדפסה

רפסודה (Rafts):

ללא

תומכות (Supports):

ללא

עובי שכבה (Resolution):

0.2mm

אחוז המילוי (Infill):

20%

bottom of page